Training! - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Nadya - WaarBenJij.nu Training! - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Nadya - WaarBenJij.nu

Training!

Door: Nadya

Blijf op de hoogte en volg Nadya

12 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Torquay

4 april 2014 - 12 april 2014

Gisteren ben ik aangekomen op het mooie Boreatton Park in Shrewsbury, Engeland. Wat een mooie omgeving en wat een verschil met Nederland! Mooie heuvels, bergen in de verte en alles mooi groen.

We kwamen aan op het treinstation van Shrewsbury, waar we opgehaald zouden worden door een PGL busje, die ons vervolgens naar het park zou brengen. We waren niet de enige die opgehaald zouden worden: we maakten op het station al kennis met vier andere PGL'ers die ook koffers en tassen vol hadden gepropt met alles wat je maar nodig zal hebben voor een aantal maanden.

Na een tijdje kwam het busje dan eindelijk. Inmiddels waren we al weer een wat grotere groep en besloten de jongens om de meiden eerst mee te laten gaan met het busje.

Eenmaal aangekomen op het park, werden we naar binnen gebracht, waar we een aantal papieren moesten ondertekenen en waar we ook onze kamer sleutel kregen. Wat was ik opgelucht toen ik hoorde dat ik een kamer deelde met mijn klasgenootje Monique! Ik wist zeker dat het helemaal goed zou komen!

We hadden maar eventjes om te wennen aan onze kamer, want we werden al snel verwacht op het grote veld net voor het huis. We begonnen de middag al gelijk met spelletjes en leerden elkaar al snel beter kennen. Gelukkig hoefden we verder niet heel veel te doen en werden we de rest van de dag een beetje met rust gelaten.

De volgende dag werden we al vroeg in de ochtend verwacht en begonnen we gelijk met de training die 10 dagen zou duren. Onze begeleider (Liam) vertelde ons alles wat we moesten weten en hielp ons met alle verschillende sessies die we hadden. Van Eerste Hulp training tot het leren omgaan met lastige kinderen: er was tijd voor alles.

Verder stond ook boogschieten op het programma: iets waar ik al een hele lange tijd naar uit had gekeken. We leerden niet alleen om zelf te schieten, maar ook al gelijk hoe we het de kinderen kunnen aanleren en wat er verder allemaal bij komt kijken. Aan het einde van de training werden we namelijk getoetst op een aantal dingen, waaronder één activiteit (boogschieten of 'problem solving'), maar ook Eerste Hulp en het omgaan met klanten.

Boreatton Park is één van de grootste parken van PGL, dus alleen al op het park zelf betekende dat veel lopen en conditie opbouwen.

De woensdag kregen we vrij van training, omdat we ons op die dag voor konden bereiden op onze toetsen. Eerste Hulp zou getoetst worden op papier en in de praktijk, waar we reanimatie uit moesten voeren en een bloeding moesten behandelen op de juiste manier. Het omgaan met klanten zou getoetst worden op papier, en de activiteit in de praktijk. Ook werd er van ons verwacht in tweetallen een avondprogramma activiteit uit te voeren, namelijk de 'Wacky Races'. Het is een soort van estafette, maar dan net iets anders.

Natuurlijk wilden wij ook de woensdag volledig benutten en genieten van onze tijd in het mooie Shrewsbury, dus besloten we een stukje te gaan wandelen en wat inkopen te doen in de dichtstbijzijnde supermarkt. Het 'stukje wandelen' werd een heel erg lang stuk wandelen, aangezien we er drie uur over deden om naar de winkel te lopen en terug. Maar, het was het waard, want we hadden allemaal weer een heleboel calorieën verbrandt.

Elke dag werd het lastiger om op te staan. We waren zó moe, en ook al gingen we vroeg naar bed, we hadden niet genoeg rust. De regen hielp ook niet echt mee. De dagen waren somber en het was overal nat en vochtig.

Gelukkig heb ik al mijn toetsen met een mooie score behaald en kreeg ik eindelijk wat meer zekerheid: ik mag blijven! En gelukkig niet alleen ik, maar het hele team dat met mij mee zou gaan naar Barton Hall.

Zaterdagochtend vertrokken we dan eindelijk naar Barton Hall, waar ik mijzelf de komende 12 weken zal moeten gaan vermaken. Gelukkig heb ik een leuke tijd gehad tijdens de training. Ik heb nieuwe mensen leren kennen, ik heb een heleboel nieuwe kaartspellen geleerd (die ik natuurlijk gelijk in mijn telefoon heb gezet om ze niet te vergeten!) en ik heb mijn eerste certificaten al binnen! Nu de training achter de rug is, gaat het echte werk pas beginnen... Ik ben er klaar voor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Torquay

Nadya

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 2623

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 11 Juli 2014

Werken op een PGL kamp in Engeland.

Landen bezocht: